Články související s: Glykemický index

Jak zvítězit nad sladkostmi v jídelníčku

Problémem je, že sladkosti milujeme a zároveň si je při hubnutí odpíráme. Tím se dostáváme do stresu, který zajídáme sladkým, a tak to jde stále dokola.

Kolikrát denně jíst?

Názory v oblasti výživy jsou někdy tak rozporuplné, že lidé tápají, kde je pravda. Týká se to i frekvence jídla, tedy kolikrát denně jíst a jaké pauzy by měly být mezi jídly. Někteří nutriční poradci striktně doporučují jíst 5x, někdy až 7x denně, nejnově

Glykemický index

Podstatou teorie glykemického indexu (GI) je, že některé sacharidy zvyšují hladinu krevního cukru (glykemie) více a jiné méně.

Glykemický index a redukce hmotnosti

Ve vztahu k redukci váhy lze říci, že pokud budou dva lidé dodržovat dietu o stejné energetické hodnotě, je pravděpodobné, že zhubne více ten, který bude jíst převážně potraviny s nižším glykemickým indexem.

Jste citliví na hodnotu GI právě vy?

Glykemický index není pro každého při redukci váhy tím nejdůležitějším činitelem, ale mnoha lidem může při redukci a udržení váhy pomoci. Chcete zjistit, zda mezi ně patříte právě vy?

Glykemický index - tabulky

Tabulka hodnot GI u vybraných potravin

Nejbližší plánované akce


V kurzu zbývají poslední 2 volná místa!

Desetitýdenní kurz hubnutí kombinuje metodiku STOBu založenou na kognitivně-behaviorální terapii, podporu odborníka i radostný pohyb venku. 


5 workshopů, 5 lektorek, 5 pohybových lekcí.

Využijte léto k načerpání nové inspirace pro zdravé hubnutí či změnu životního stylu. Jeden workshop s pohybovou lekcí pouze za 250 Kč!


Cvičte v létě odkudkoliv online a vyzkoušejte si různé druhy pohybu, jako je power jóga, Salsa, zdravotní cvičení či bodystyling.