Psychika

3 techniky, které vám pomohou zvládnout stres jinak než jídlem

Stres je jednou z emocí, kterou dobře zná každý z nás. A ačkoliv slovo „stres“ používáme denně, často přesně nevíme, co se s námi děje, když ve stresu jsme.

Jak si vybudovat pozitivnější vztah ke svému tělu?

Nespokojenost s vlastním tělem je mezi lidmi, kteří se snaží redukovat hmotnost, skutečně velmi častá. Jeden by řekl, že je to logické. Ale skutečně je?

3 rady, jak bezbolestně snížit konzumaci alkoholu při hubnutí

I v nabídce alkoholických nápojů si lze určitě vybrat vhodnější a méně energeticky vydatné varianty, v tomto článku se však především zaměřím na obecnější otázku, a to, jak konzumaci alkoholu při hubnutí snížit.

Jak zvládat při hubnutí vnější lákadla? Oslavy, dovolené a jiné výjimečné události si lze užít i bez přejedení

Tentokrát se zaměříme na zvládání výjimečných událostí spojených s jídlem, jako jsou oslavy, návštěvy, grilování či dovolené. Právě tyto události bývají na všemožná lákadla jako jsou dorty, obložené mísy, chipsy a další opravdu bohaté. Jak je zvládnout co

Jak zvládat při hubnutí vnější lákadla? Nebojte se jíst venku, ale nepodceňujte přípravu

V článku si představíme praktické tipy, jak vnější lákadla zvládat, pokud jíte často mimo domov.

Jak zvládat při hubnutí vnější lákadla? Uzpůsobte domácí prostředí a nakupujte najedení

Žijeme v prostředí, které je bohaté na lákavé vnější podněty. Ať už jsme doma, v práci či jen jdeme po ulici, narážíme až příliš často na všudypřítomné jídlo, lákavé reklamy, lahodné vůně či stále nové podniky nabízející jídlo z celého světa.

Proč je tak důležité se při hubnutí odměňovat (i za malé pokroky)?

Většina lidí se pouští do hubnutí s představou, že samotné dělání změn a váhové úbytky, pro ně budou dostatečnou odměnou a motivací. Tak to ale často není…

Řešíte emoce jídlem? Změňte to pomocí těchto technik

Máte o výživě a pohybu všechny potřebné informace, ale hubnutí se stále nedaří? Na vině může být emoční jedení. V článku se dozvíte, jak náročné situace zvládat jinak než za pomoci jídla.

Jak požádat druhé o pomoc při hubnutí?

K úspěšnému zhubnutí i udržení si tělesné hmotnosti proto patří i dovednost efektivní komunikace se svým okolím. Jak na ní?

Jak od sebe rozeznat hlad a chuť?

Pokud by platilo, že člověk jí pouze tehdy, pociťuje-li fyzický hlad, mohli bychom z našich slovníků pravděpodobně vymazat slovo obezita. Bohužel je to často právě chuť, která řídí „naše kroky“ a my tak jíme mnohem více a mnohem častěji, než bychom měli.

Nejbližší plánované akce


Chcete si osvojit osvědčenou metodiku rozumného hubnutí (psychologie hubnutí, výživa, pohyb) a stát se lektorem STOBu? Nabízíme tři víkendy s praktickým programem.


Bezplatné měření složení těla, online pohybové lekce nebo diskuze odborníků. Zapojte se do aktivit, které pořádáme zdarma ku příležitosti Světového dne obezity!


Představujeme vám STOBí novinku! Vyzkoušejte jedinečnou kombinaci aktivního pobytu v Bystřici nad Pernštejnem doprovázeného 8týdenním online kurzem hubnutí.


Poslední zimní kurz čeká právě na vás!

Přihlaste se do desetitýdenního komplexního kurzu zdravého hubnutí, ve kterém získáte podporu skupiny a péči odbornice na výživu a oblíbené lektorky STOBu Jany Boučkové.