Články související s: Sacharidy

Přivítejte vlákninu ve svém jídelníčku!

Vláknina. Důvod, proč je stále více doporučováno konzumovat celozrnné pečivo, cereálie, ovoce a zeleninu. I přesto je jí ale v našich jídelníčcích zoufalý nedostatek. Ale jak to změnit?

Účinky konzumace luštěnin na lidské zdraví

Na našich komunitních webových stránkách www.stobklub.cz právě v rámci projektu Prožij rok zdravě probíhá měsíc věnovaný luštěninám. Jedná se o potravinu, kterou jedni milují, druzí se jí vyhýbají. Luštěniny ale nemusí evokovat pouze neoblíbenou hrachovou

Přivítejte únor - měsíc luštěnin!

Postupnými krůčky, kdy jsme se podrobně učili o cukru a o tom, že i bez něj se dá žít vcelku sladce, jsme se přehoupli do druhého měsíce projektu Prožij rok zdravě, který přichází se zbrusu novým tématem. Tím jsou slibované luštěniny.

Leden končí, ale na cukry si dejte pozor i nadále!

Leden je podle kalendáře na svém úplném konci a první měsíc projektu Prožij rok zdravě, který byl zasvěcen tématu cukry, pomalu ale jistě dobíhá do cíle. Ale jelikož nový tematický měsíc projektu začíná vždy první pondělí v měsíci, budeme se cukry, doufej

Sacharidy při hubnutí, ano či ne?

Sacharidy jsou důležitým zdrojem energie, ale také možná úskalí našeho hubnutí.

Sacharidy

Sacharidy tvoří v našem jídelníčku většinou největší podíl a jsou pro nás přímým zdrojem energie. Jejich působení v organismu se však liší na základě jejich struktury. V potravě přijímáme sacharidy ve formě monosacharidů, disacharidů a polysacharidů.

Vláknina

Je prokázáno, že lidé, kteří jedí hodně vlákniny, trpí civilizačními nemocemi daleko méně než ti, v jejichž jídelníčku je vlákniny málo. Jedná se hlavně o rakovinu trávicího ústrojí, kardiovaskulární onemocnění, cukrovku a mnoho dalších.

Glykemický index

Podstatou teorie glykemického indexu (GI) je, že některé sacharidy zvyšují hladinu krevního cukru (glykemie) více a jiné méně.

Glykemický index a redukce hmotnosti

Ve vztahu k redukci váhy lze říci, že pokud budou dva lidé dodržovat dietu o stejné energetické hodnotě, je pravděpodobné, že zhubne více ten, který bude jíst převážně potraviny s nižším glykemickým indexem.

Sacharidy versus tuky, co je horší?

Přidaný cukr stejně jako nasycené mastné kyseliny patří mezi rizikové živiny. Není proto potřeba diskutovat, co škodí více a co méně. Obě skupiny mají definovanou tolerovanou hodnotu příjmu, kterou je potřeba dodržovat.

Nejbližší plánované akce



Jak využít relaxační techniky při terapii obezity.


Přijďte si zacvičit a ochutnat zdravé potraviny. Vstup zdarma :)


Pokračování úspěšné konference.