Články související s: Glykemický index

Přivítejte vlákninu ve svém jídelníčku!

Vláknina. Důvod, proč je stále více doporučováno konzumovat celozrnné pečivo, cereálie, ovoce a zeleninu. I přesto je jí ale v našich jídelníčcích zoufalý nedostatek. Ale jak to změnit?

Účinky konzumace luštěnin na lidské zdraví

Na našich komunitních webových stránkách www.stobklub.cz právě v rámci projektu Prožij rok zdravě probíhá měsíc věnovaný luštěninám. Jedná se o potravinu, kterou jedni milují, druzí se jí vyhýbají. Luštěniny ale nemusí evokovat pouze neoblíbenou hrachovou

Přivítejte únor - měsíc luštěnin!

Postupnými krůčky, kdy jsme se podrobně učili o cukru a o tom, že i bez něj se dá žít vcelku sladce, jsme se přehoupli do druhého měsíce projektu Prožij rok zdravě, který přichází se zbrusu novým tématem. Tím jsou slibované luštěniny.

Kolikrát denně jíst?

Názory v oblasti výživy jsou někdy tak rozporuplné, že lidé tápají, kde je pravda. Týká se to i frekvence jídla, tedy kolikrát denně jíst a jaké pauzy by měly být mezi jídly. Někteří nutriční poradci striktně doporučují jíst 5x, někdy až 7x denně, nejnově

Glykemický index

Podstatou teorie glykemického indexu (GI) je, že některé sacharidy zvyšují hladinu krevního cukru (glykemie) více a jiné méně.

Glykemický index a redukce hmotnosti

Ve vztahu k redukci váhy lze říci, že pokud budou dva lidé dodržovat dietu o stejné energetické hodnotě, je pravděpodobné, že zhubne více ten, který bude jíst převážně potraviny s nižším glykemickým indexem.

Jste citliví na hodnotu GI právě vy?

Glykemický index není pro každého při redukci váhy tím nejdůležitějším činitelem, ale mnoha lidem může při redukci a udržení váhy pomoci. Chcete zjistit, zda mezi ně patříte právě vy?

Nejbližší plánované akce